اگر شما در روز جشن ازدواجتان احساس کنید که زیبا و بدون نقص هستید، بدون شک آنروز بهترین روز زندگی شما خواهد شد. آنچه در این مقاله می­خوانید تجربه­ها و توصیه­های متخصصان زیبایی­ برای بانوانی ا­ست که در شرف ازدواج هستند. اگر یک هفته تا ازدواجتان فرصت دارید حتما این مطلب را بخوانید:

  1. آرایش معمولاً زمانی جلوه و زیبایی خود را نشان می‌دهد که حدوداً ۱و نیم تا ۲ ساعت بر روی پوست استراحت کرده باشد. نگران محو شدن آرایش خود در این بازده زمانی نباشید چراکه پوست شما کرم­پودر را جذب می‌کند و رنگ زمینه آن ثابت می‌شود. آرایشگران معمولا از اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایش هم استفاده می‌کنند.
  2. رژ صورتی کم­رنگ همراه با کمی برق لب، حالتی طبیعی به لب­ها می­دهد. برای اینکه ماندگاری رژ بر روی لب­ها طولانی­تر شود، به آنها پودر می­زنند، سپس رژ لب، دوباره پودر و بار دیگر از رژلب استفاده می­کنند.
  3. برای داشتن لب­هایی شاداب و اصطلاحاً گوشتی، باید آن­ها را کاملاً مرطوب­کنید. برای این منظور به عروس خانم­ها توصیه می­شود شب قبل از جشن و پیش از خواب، لب­های خود را کاملاً با وازلین چرب­ کنند. با این کار روز جشن لب­ها کاملاً مرطوب شده و رژلب هم به خوبی لب­ها را پوشش می­دهد.
  4. اگر احیاناً مستعد ابتلا به تبخال هستید، حتماً یک هفته قبل از جشن به پزشک مراجعه­ کنید. وی برای شما قرصی تجویز­ خواهد ­کرد که هر روز و به مدت یک هفته باید آنرا میل­کنید. با این درمان شما برای ۶ ماه نفس راحتی خواهید ­کشید!
  5. اگر می­خواهید پوستی زیبا، تمیز، شفاف و بی­عیب و نقص داشته باشید، باید یک یا دو هفته قبل از جشن‌تان هر روز صبح آب یک لیموترش تازه را بگیرید و میل­کنید. اگر ترشی لیمو شما را اذیت می­کند، می­توانید آنرا در آب ولرم و عسل مخلوط کنید و بعد بنوشید.
  6. اگر روی پوستتان جوش دارید تنها راه پوشاندن آن، استفاده از یک کرم­پودر مناسب است. هرگز جوش­ها را دستکاری ­نکنید چون به سرعت قرمز و عفونی می­شوند و شما را بیشتر به دردسر می­اندازند.
  7. سعی کنید که یک یا دو هفته قبل از جشن پوستتان را پاکسازی­ کنید. این احتمال وجود ­دارد که شما به مواد پاکسازی آلرژی داشته ­باشید پس این کار را به یک یا دو روز قبل از عروسی موکول نکنید.
  8. اپیلاسیون بدن را به شب قبل از جشن موکول ­نکنید! چون ممکن است بعد از اپیلاسیون نقطه­­های ریز قرمز رنگی بر روی پوست ظاهر شود که بدون شک خیلی زیبا نخواهد بود. بهترین زمان برای اپیلاسیون با موم ۳ تا ۲ روز قبل از جشن است.
  9. در هنگام اصلاح ابرو به چند مورد دقت­کنید: اگر هر ماه برای اصلاح ابرو به آرایشگاه می­روید، می­توانید اصلاح ابروها را روز قبل یا دو روز قبل از جشن انجام­دهید. اما اگر به ندرت ابروهای خود را برمی­دارید بهتر است چند روز قبل از جشن به آرایشگر مراجعه کنید. ممکن است بار اولی باشد که شما ابروهای خود را برمی‌دارید و اینکار سبب قرمزی و جوش شود. می‌توانید در روز جشن زیر ابروها را با موچین دوباره تمیز کنید.
  10. برای رنگ کردن مو و انجام مانیکور ۳-۴ روز قبل از عروسی مراجعه کنید اما لاک زدن و آرایش مو را به روز عروسی موکول کنید.