رژلب یکی از لوازم آرایشی پرمصرف و پرطرفدار است. انواع مختلفی از رژلب از براق گرفته تا مات و مایع و غیره وجود دارد که شما می‌توانید بر حسب سلیقه و البته رنگ پوستتان از میان آنها انتخاب کنید. باوجود اینکه تقریبا تمام خانم‌ها رژ می‌زنند اما کم نیست تعداد افرادی که در خرید آن دچار مشکل می‌شوند. دانستن برخی نکات کار خرید و انتخاب رژلب را آسان‌تر می‌کند. برای راهنمایی خرید لوازم آرایشی ادامه را بخوانید.

رنگ پوستتان را بشناسید

رنگ پوست با کمک نور طبیعی مشخص می‌شود: سفید، روشن، میکس، آفتاب سوخته یا تیره. پوست سفید بسیار رنگ پریده یا روشن است و به راحتی دچار آفتاب سوختگی می‌شود. پوست روشن رنگ پریده است و در معرض آفتاب سیاه و آفتاب سوخته می‌شود. پوست میکس به راحتی برنزه می‌شود و نسبت به اشعه‌های ماورای بنفش حساسیت کمی دارد. پوست آفتاب سوخته تیره یا سبز زیتونی است. این رنگ پوست به ندرت دچار آفتاب سوختگی می‌شود و در فصل زمستان ظاهری برنزه دارد. پوست تیره به سیاهی می‌زند و نسبت به اشعه‌های ماورای بنفش حساس نیست. علاوه براین باید به گرم یا سرد بودن رنگ چهره‌تان نیز دقت کنید. برای اینکار به رگهای قسمت داخلی مچ دستتان نگاه کنید. اگر رگها آبی یا ارغوانی هستند نشان می‌دهد رنگ پوستتان سرد است و اگر رگها سبز باشند به این معنی است که رنگ پوستتان گرم است. اما اگر نتوانستید رنگ رگها را تشخیص دهید به معنی است که رنگ‌تان خنثی است و می‌توانید همزمان رنگهای گرم و سرد را انتخاب کنید. البته افرادی که رنگ پوست‌شان سبز زیتونی است نیز معمولا جزو رنگهای خنثی محسوب می‌شود.

برحسب رنگ پوست و چهره‌تان رنگ رژلب را انتخاب کنید

با توصیه فروشنده یا آرایشگر و برحسب رنگ پوست و گرم و سردی رنگ چهره‌تان رنگهای مختلفی را امتحان کنید. اگر رنگ پوستتان روشن یا سفید است از رژ لب های صورتی روشن، رنگ مرجانی(بین صورتی و پرتقالی)، هلویی، رنگ گوشتی یا بژ استفاده کنید. اگر رنگ پوست‌تان سرد است قهوه‌ای موکا یا گوشتی برایتان مناسبتر است. اگر رنگ پوستتان گرم است صورتی کم رنگ یا رنگ گوشتی با تناژ هلویی انتخاب مناسبی است. اگر رنگ پوستتان میکس است صورتی و رنگ توتی به صورتتان بیشتر می‌آید. برای پوستهای میکس که گرمتر است رنگهای مسی یا برنز نیز انتخاب خوبی هستند. اگر پوست آفتاب سوخته‌ای دارید از رنگهای قهوه‌ای یا ارغوانی بپرهیزید و بیشتر به سمت رنگهایی با تناژ نارنجی باشید. البته رنگ مرجانی یا صورتی نیز برایتان مناسب است. اگر رنگ پوستتان تیره است رنگهای قهوه‌ای یا ارغوانی مانند فندقی، کاراملی یا شرابی مناسب است. افرادی که رنگ چهره‌شان سرد است می‌توانند از رنگ قرمز شرابی نیز استفاده کنند. اما افرادی که رنگ چهره‌شان گرم است بهتر است از رنگ مسی یا برنزی استفاده کنند.

برای استفاده روزانه رنگ نزدیک به رنگ لب بزنید

برای استفاده روزانه بهتر است از رنگهای نزدیک به رنگ طبیعی لبها استفاده کنید. برای اینکار کافیست که رژ را روی لب پایینی بزنید. سپس رنگ لب رژ زده را با لب بالا مقایسه کنید. اگر متوجه اختلاف رنگ زیاد شدید به تلاش‌تان برای یافتن رنگ متناسب با رنگ طبیعی لبهایتان ادامه دهید.

برحسب اندازه لبها رژلب انتخاب کنید

رنگهای تیره باعث کوچک و نازک دیده شدن لبها می‌شوند در حالیکه رنگهای روشن و براق به آنها حجم می‌دهند. رنگهای مات لبها را نازک‌تر و رنگهای براق آنها را پهن‌تر جلوه می‌دهند.

در حین خرید دقت کنید

قبل از خرید حتما رژلب را تست کنید. حتما قبل از زدن آن را با دستمال الکلی پاک کنید. اگر حساس هستید و نمی‌خواهید رژلب تست را به لب بزنید آنرا روی نوک انگشت‌تان تست کنید. چون رنگ نوک انگشت بیشتر از مچ یا پشت دست به رنگ لبها نزدیکتر است.

لبها را کامل پاک کنید

قبل از اینکه رژلب دیگری تست کنید رژلب قبلی را به طور کامل پاک کنید. نباید رژها را روی هم بزنید چون با این کار رنگهای مختلف قاطی می‌شوند و نمی‌توانید رنگ اصلی را تشخیص دهید. از فروشنده آرایش پاک کن، دستمال الکلی یا لوسیون درخواست کنید.

از فروشند کمک بگیرید

از فروشنده مشاوره بگیرید. چون می‌تواند برای تشخیص رنگ و محصول مناسب راهنمایی‌تان کند.

یادتان باشد که

انتخاب رنگ گوشتی بدون اینکه چهره را مصنوعی کند به هر صورتی می‌آید و رنگ ملایمی است. اگر لباس ساده‌ای به تن کرده‌اید رژلب قرمز جذابیت خاصی به شما می‌دهد. البته نباید با لباسهای براق یا لباسهای گشاد در زدن رژلب قرمز زیاده‌روی کنید. رنگ توتی لباس یا کت و دامن مشکی را تیره‌تر کرده و ظاهرتان را سنگین‌تر نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است این رنگها را با لباسهایی با رنگ خنثی بزنید. نکته آخر اینکه رژلبهایی با تناژ آبی رنگ دندانها را سفیدتر نشان می‌دهند.

 

منبع : فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی دوشیزه