خرید محصولات آرایشی بهداشتی

مراقبت از مو باعث صرفه­ جویی در وقت و هم هزینه است، بنابراین آخرین چیزی که می­خواهید تجربه کنید، این است که رنگ­ مویتان از بین برود و کمرنگ شود فقط به این دلیل که از آن خوب مراقبت نکرده­اید.امی آکیوا متخصص رنگ مو از سالن پرینس براد در شهر نیویورک نکات مورد علاقه­ اش راجع به رنگ مو را با شما درمیان می­گذارد. با رعایت کردن آن­ها می­توانید رنگ مویتان را بیشتر حفظ کنید و از بی­رنگ شدن آن جلوگیری کنید.

موهایتان را زیر آفتاب قرار ندهید!

آفتاب برای موهای شما مثل سفید­کننده عمل می­کند. لایه­ی خارجی مو را آسیب می­زند، رنگ آن را از بین می­برد و باعث وز شدن آن می­شود. باعث می­شود موهای شما خشک شوند و خشک به نظر آیند. محصولاتی برای مو وجود دارند که حاوی کرم ضد آفتاب هستند ولی پیشنهاد نمی­شوند. هیچ­چیزی بهتر از آن نیست که کلاه سر کنید و جلوی آسیب را از اول بگیرید.

ریشه­ های مو را شامپو بزنید، انتهای مو را نرم­ کننده بزنید

مردم زیادی با ریشه­های چرب و خیس عرق موهایشان در تابستان دست و پنجه نرم می­کنند. یکی از کارهایی که می­توانید انجام دهید این است که شامپو را به نوک انگشتانتان بزنید و آن را روی ریشه­های موهایتان بمالید. قبل از اینکه موهایتان را آبکشی کنید، آن را بالا بگیرید تا شامپو به نوک موهایتان نریزد. بعد از آن کمی نرم ­کننده به دستتان بزنید و از وسط مو به سمت پایین آغشته کنید و بعد آن را بشویید. این تکنیک ریشه­ های چرب مو را پاک می­کند و کمک می­کند موهای سالم­تری داشته باشید.

موهایتان را خیس کنید

قبل از اینکه وارد استخر یا دریا شوید، حتما موهایتان را با آب معمولی و تمیز خیس کنید. مو مثل اسفنج می ­ماند و هرچقدر خیس ­تر باشد آب کمتری را به خود جذب می­کند. همینطور می­توانید موهایتان را آغشته به روغن نارگیل یا نرم­ کننده کنید.به محض این­که از آب بیرون آمدید موهایتان را شست­شو کنید. کلر و نمک موها را خشک می­کنند.

برای موهای بلوندتان که در حال زرد شدن هستند

آفتاب برای موی بلوند مثل بوسه­ ی مرگ می­ماند که رنگ زرد و برنجی به مو می­دهد. از شامپو و نرم­ کننده­ ی رنگ بنفش استفاده کنید. چون پر از رنگدانه است و می­تواند رنگ زرد و برنجی مو را متعادل کند. برای زردی کم­رنگ از شامپوی بنفش و برای زردی پررنگ از نرم­ کننده­ ی آن استفاده کنید. اجازه دهید نرم­ کننده برای چند دقیقه روی موی شما بماند و سپس آن را آبکشی کنید.

به متخصص رنگ مو و استایلیستتان مراجعه کنید

برای رفتن پیش متخصص رنگ مو تنبلی نکنید. مهم است که موهای شما توسط متخصصین چک شود و به صورت منظم کوتاه شود. آن­ها می­توانند به نگه­داری اصولی موهای شما کمک کنند. امی آکیوا در نهایت پیشنهاد می­کند که سشوار و ابزار داغ را کنار بگذارید و از موهای طبیعیتان لذت ببرید.

 

منبع : فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی دوشیزه